Tiden som alltid kommer vara speciell

Tänk att en tid kan fastna så i hjärnan, Ett klockslag. Om jag tittar på en klocka precis när hon är 8.20 så blir jag nostalgisk. Jag drömmer mej bort i någon sekund till när jag var barn och klockan ringde på skolgården för att ringa in alla barn. Kl 8.20 var så viktigt, att alltid komma i tid. Att vi ibland fick springa sista biten på cykelvägen för att vi, jag och Ellinor ( frökensvenskiusa.blogg.se gick inte att länka namnet i appen) hade glömt bort tiden när vi gick i bäcken i skogen får mej att bli lite lycklig. Tänk vilken underbar tid jag hade i skolan. Jag gillade verkligen den. Jag hade lärare som var engagerade i oss barn. Det händer att jag tänker på min lågstadielärare och undrar hur hon har det idag. 
Ja ni det är det som snurrar i mitt huvud när jag vaknar så här sent och ser vad klockan är :)

Nu är det bara och hoppa upp. Idag ska jag o Maggie till Karlskoga en sväng.

Hoppas ni får en bra dag! 


Jag, Edith och Margit (sitter i babybjörnen på min mage) hälsade på hos pappa igår kväll. Pappa som blir bättre och bättre. Heja pappa!


Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

Åå nostalgi! Brukar också tänka på det klockslaget ibland. Ding ding dong, ding ding dong. Eller varje gång jag ser en allväderstövel undrar jag hur hala de går att få ;)

PS. Nu vet jag var du (som liten) och Ludde fått sin lurifax-min ifrån!

2013-10-24 @ 18:51:39
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Madde

Härligt med minnen och nostalgi :) och väldigt glädjande att farsan mår bättre! Glädjande besked :)

2013-10-25 @ 10:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0