Tur till Hallsberg, inkvarteringsstatistik och fakturering

Idag tog jag, Margit o Edith sovmorgon. När vi gick upp var Ludde redan på dagis. Mannen hade lämnat honom. Jag Blev lite förvånad när jag klev upp och det var tyst i huset. Eftersom klockan var ganska mkt så skyndade vi oss iväg så vi skulle hinna till frukten på dagis. Jag hade även lite småbråttom för jag skulle till Hallsberg och träffa Fia o Nils på fm. (Lilla Nils är bara tre dagar yngre än Maggie.)
Jag kom ganska sent ändå till Fia för Margit blev så arg i bilen påväg till hbg att jag fick stanna o amma i Ekeby. 
Väl framme bjöds det på bakelser :-) 
Det var mysigt och ses med de små, vi måste bli bättre på att ses!

Efter jag varit hos Fia åkte jag hem till mor o far för att luncha med mor samt få in inkvarteringsrapporter till SCB. Jag har inte fått in en enda sedan maj :-/ (SCB har inte förstått att många använder Mac. Deras system där man lämnar in rapporten fungerar bara med pc??? Så dåligt! därför måste jag låna en pc dator. sitta på biblioteket känns så där ;-) ) men nu är jag ikapp. Maj-september gjorde jag idag.

Nu på kvällen så tog jag o mannen tag i faktureringen, det är så skönt att bli klar med sådant. Det fanns några fakturor som låg och släpade sedan slutet av augusti. När Margit föddes så hade jag inte sådan koll på fakturorna. Vilket jag tycker är helt okej, man kan inte alltid vara duktig flicka. 


Margit körde soffhäng bredvid mig när vi fakturerade :-) för här skickas fakturorna från soffan. Soffan är mitt kontor ;-) (lite dåligt ljus bara)

Jag fick föresten idag en förfrågan om att ha en inspirationsföreläsning på gumelius (nior) i början av november. Vet inte om jag ska ta den. Att ha med Margit är ju risky. Hon kan ju bli ilsk precis när jag ska ha föreläsningen. Men det vore skoj. Får bestämma mej imorn. 

God natt. Nu ska här sovas jag ska bara blåsa ut ljuset först. Margit och min man sover redan på varsin sida om mig. Så mkt kärlek i en säng. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0