Vilse nere i källaren på sjukhuset

Idag fick barnen vara hemma ifrån dagis. Några dagar om året är det stängt för att personalen har utbildningen (tror jag) så då är alla barn hemma. Ludde var dock inte hemma idag utan han följde med sin farmor hem igår kväll och sov över där. Men Edith har varit hemma med mej och Margit samt Lukas o krille som har höstlov. Kändes nästan som en helgdag eftersom vi var hemma nästan alla. 

Vi fick besök idag av Emma o Louie. Vi fick inte bara trevligt sällskap utan även lunch, riktigt lyxigt. 

Det var första gången jag träffade lille Louie, så underbar. Han är bara två och en halv vecka gammal. Lilla plutten. Åtta veckor yngre än Margit som nu är jätte mkt men om sex månader är det inte så mkt längre. Han föddes förövrigt samma dag som min systerdotter Elsa föddes. Vilket gjorde att jag saknar henne ännu mer, jag vill till Bryssel nu!!!

Jag, Edith o Margit gick till sjukhuset efter besöket av Emma och Louie för att hälsa på pappa. Han ligger på rehabavdelning nu. Mycket trevligare än den förra avdelningen rent patientmässigt. Vi satt i deras dagrum och spelade memory. Kul för Edith och lite mer rehab för pappa. Kändes som lite hjärngympa för mej med. 

Edith och morfar spelar memory

Jag vågade mej ner i kulverten under sjukhuset när vi gick hem. I vanliga fall skulle jag aldrig gå där. Jag får hemska bilder från skräckfilmer med mördare som lurar i de långa svarta korridorerna samt att jag tror att jag ska gå vilse och bli fast där nere. (Vi vågade oss tom in i korridoren där det stod kulverten avstängd, det blir närmare hem så) Men nu regnade det så mkt så jag tog klivet utanför min trygghetszon och åkte hiss ner i källaren. Och nu sitter vi i vårt vardagsrum så vi kom ut efter att gått vilse en gång :-/ puh pulsen gick upp lite då. 


Hemma i säkerheten :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0