Amma amma

I två dagar nu känns det som jag inte gjort annat än att amma. Och visst är det mysigt men när det blir så mkt så hamnar iaf jag i ngn slags koma. Hjärnan blir helt seg och så blir jag trött. Egentligen så känner jag hur jag jag energi när jag ammar, att jag skulle vilja göra saker, men när jag ammat klart och Margit vilar så blir jag helt handlingsförlamad. Inget blir gjort. De dagar jag inte ammat så mkt så har jag haft energin kvar när hon somnat men som sagt inte när hon haft amningsmaraton. Jag tänker att jag längre fram ska skaffa rutiner för ät och sovdax. En Skalmanklocka men just nu vill jag bara att Maggie äter upp sig ordentligt. Men med rutiner så blir allt lite lättare.

Igår fick jag sällskap av Hanna och Alfred och idag kom Sara, Arvid och Ingrid över det är alltid uppskattat med sällskap när jag "sitter fast" här hemma. Eller sällskap är alltid uppskattat :)

Jag läste föresten ut Livet efter dig idag.
Usch vad jag storgrinade. jag var sådär ledsen så det brände i halsen och tårarna sprutade. Det är en sak som är bra med maratonamningen alla böcker jag hinner läsa.
Har ni några bra bok tips?


Margit ligger i sin spjälsäng med kusin Oscars gamla pyjamas, stod att den var för tre månader men det måste vara en pytteliten 3 månaders bebis som ska ha den. Enligt mej är den inte större än 56 cm. Men de kanske inte är större än 56 cm i Belgien vid tre månader?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Känner verkligen igen det där. Jag har stora planer för dagen och sen går allt i stöpet. Antingen för att Oliver skriker och vill vara nära hela tiden eller så blir jag seeeg och orkar inte ta tag i en enda sak. Frustrerande! Egentligen borde jag bara njuta, men kan liksom inte släppa att jag skulle behöva göra saker :p

Kram!

2013-09-04 @ 07:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0