Katastrof, lämna aldrig hemmet utan skötväska

Idag åkte vi en sväng upp till marknaden vi karlslund. Eftersom vi bara skulle dit och sedan hem så tog jag inte med skötväskan. Jag plockade bara med mig tre blöjor och våtservetter. Jag hade tänkt att ta med mig babybjörn bärselen men den glömde jag så jag fick bära Margit. Det gick bra att bära henne dock så gick det inte lika bra att inte ha med mig skötväskan. Efter vi varit i karlslund så åkte vi till bishop för att äta middag. För det första så är det kanske inte den briljantaste idén att ta med sig en tre- och femåring samt en en månaders bebis till bishop en söndagkväll innan de ska ha deras quiz (att gå ut och äta överhuvud taget med småbarn är inget att rekommendera :-/ ). För det andra så är det oklokt att inte ha med sig skötväska. Margit brukar aldrig läcka igenom blöjan men självklart ska hon skita ner sig så det läcker big time igenom. Hela bodyn började skifta gul. Göran fick gå till bilen och hämta blöja. Men extrakläder hade jag ju inga till henne. Våtservetterna glömde han i bilen. Jag fick ta med mig Margit in på toan på bishop och den är minimal, ngt skötbord fanns inte. Jag fick lägga ner henne på golvet (så ofräscht) lägga papper på hennes overall och sedan ta av henne kläderna. Sen sköljde jag henne i handfatet. Hon hade ju bajs från fötterna enda upp till axeln. Sen Torkade jag av henne med toapapper ( tror hon hade blivit lite skrämd om jag hållit henne under handtorken) under tiden jag gjorde det så skrek hon som en stucken gris. Ludde och Edith skulle självklart vara med och hjälpa till vilket gjorde det hela lite svettigare. Samt att det kom in en tjej som gick på toa, den toan vi hade tagit toapappersrullen ifrån, oops! Tvätta händerna gjorde hon inte heller, hon blev nog lite stressad av att det låg en naken bebis med bajs högt och lågt inne på golvet. Margit blev iaf ren även golvet som jag torkade av efter röran, så ser ni gula fläckar inne på damtoan på golvet eller vid handfatet så är det nog senap ;-) . 
Lilla Margit överlevde iaf hon fick ha bara blöja på sig i overallen. Sen fick hon äta när vi kom ut till bordet och då blev hon glad igen. Hoppas hon inte får ngt trauma av händelsen, för det fick jag!

Dagens lärdom: Strunta aldrig skötväskan! 

Glad skitunge. :-) 




Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

Läste detta samtidigt som jag åt min frukost. Som tur va hade jag i stort sett ätit upp för matlusten försvann nånstans halvvägs in i texten ;)

//
Ej blöjvan!

Svar: Åh förlåt det var inte meningen att förstöra din frukost, du åt inget med senap på va? ;-)
Anna

2013-09-23 @ 19:04:01
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0