Leka med maten

Idag gjorde jag i ordning kvällsmaten på förmiddagen. Mannen ska komma hem lite senare idag samt att en gäst ska ha middag så då är det skönt att ha det klart innan Ludde och Edith kommer hem. Det fick bli tikki masala. Jag älskar indiskt. Fick upp ögonen för det när jag var 17 år och vi hade två indiska tjejer som bodde hemma hos oss i tre månader. De lagade väldigt god men stark mat. Under de tre månaderna bad vi även bordsbön innan varje måltid. Det var faktiskt väldigt trevligt. De tog alltid upp aktuella händelser och bad för släktingar och saker som skulle hända. Kanske ska införa det här hemma :)

Tillbaka till maten. Ludde och Edith kan ibland vara lite kinkiga när det gäller kryddig mat därför så kom jag på (efter att för någon månad sen sett en bild på fb där Ediths bästis mamma lagt upp en bild) att jag skulle göra bilder av maten. Edith fick Hello Kitty och Ludde fick ngt som skulle vara en haj men som mer liknar en abborre :)

Snart kommer min mor och far och ska äta kanske ska göra likadana till dem :)



I


Kommentarer
Postat av: Madde

Gud va påhittig du är! Verkligen snyggt! Jag vill ha formen av en bläckfisk tack! ;)

2013-09-12 @ 07:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0