Trav och kyrkovalet

Nu sitter jag och Margit i bilen och väntar på Ludde, Edith och Göran som är och handlar pizza.
Vi har varit till Travbanan där det var ett jippo så barnen fick åka karusell och rida. Edith tycker så mkt om hästar. Barnens Mormor och självklart morfar var med. Vi åkte hem innan själva travet började medan min pappa stannade kvar. Han tror alltid att han ska bli miljonär när han spelar på trav, än så länge har det inte hänt men hoppet är väl det sista som överger en ;-)
Efter vi varit på travet åkte vi till vallokalen för att rösta. Vi blev positivt överraskade när vi kom dit då det var lång kö. Jag tycker verkligen att man ska rösta om man är med i svenska kyrkan. Jag röster för att jag vill att kyrkan ska vara öppen för alla och anpassa sig efter tiden vi lever i.

Nu kommer pizzan. Lite som förr med bakfyllemat fast igår kväll tillbringade jag och mannen kvällen med att titta på hockey. Dricka vin och äta färska räkor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0