Bryssel dag 2

Idag har vi varit till svenska kyrkan här i Bryssel. Jag, Edith o Margit promenerade dit. Den andra åkte bil. Jag hittar inte dit men eftersom mobilen har karta så är det ju inga problem, trodde jag. Jag gav mobilen till Edith och bad henne hålla den o kolla så vi gick rätt. En fyraåring som kartläsare kanske inte är så smart. Vi hamnade på villovägar. Mobilen saknade nät (vilket den fortfarande gör??) så vi fick chansa oss lite fram. 
Vi kom fram.
Men då rann det svett om mej för jag halvsprang sista biten eftersom det började regna. Så min entré i kyrkan var en svettdrypande sådan.

Väl framme lekte vi en stund o sen lunchade vi. 

Maggan o Edith i lekrummet

Till lunch blev det Ärtsoppa till oss vuxna o pannkakor till barnen o pappa :)
Vi fikade även efter lunchen. Bulle o kaffe, gött!


Edith åt inte mkt mer än den lilla biten hon har i handen.

Efter svenska kyrkan gick vi hemåt alla sju. Men stannade på vägen hem för att leka i parken. Oscar o Elsa sov. 



Edith sprang i strumplästen.


Maggie kröp i strumplästen.



Pappa satt i strumplästen, eller nej det gjorde han inte :) även om han hade skavsår sen dagen innan. Tur att skavsårsplåster finns.


Vi Köpte smoothie på vägen hem.



Fantastisk smoothie för efter en stund sov alla fyra barn i vagnarna.

 Jag, syster o pappa såg ut som en mammagrupp som var ute o gick med varsin barnvagn :)


Hemma åt vi middag på terassen. Cannelloni o kladdkaka till efterrätt. 


Lilla Elsa åt något oranget inne istället. Det såg mindre smakligt ut.


Alla barn på samma kvadratmeter vad annars??


Barnen avslutade en fantastisk dag med bad! All lort skulle bort. För en stund innan såg Oscar ut så här!!


Hjälper man moster Anna med kladdkaka så måste man ju få slickepotten :)

Vi har haft en toppen dag helt enkelt. Imorn kommer ännu en. 

(Jag saknar dock familjen som är hemma väldigt mkt :-( )

Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

Hälsa Edith att hon har väldigt långt fint hår! Underbart lockigt dessutom. Fusk fusk ;)

Svar: Det ska jag :)
Anna

2014-04-25 @ 02:26:36
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0