Bryssel dag 3

Efter en förmiddag på ett shoppingcenter med syster, Elsa, Edith o Margit så tog vi en vila ute i solen. Det behövdes, för att shoppa med massa barn blir lite påfrestande efter ett tag. Jag köpte dock några klänningar, kläder till barnen och Edith hittade ett Bambi gosedjur som hon velat ha enda sedan hon trodde att hennes legohäst var borta. 

På altan var det så varmt att Maggie endast hade på sig en body när hon sov.


Maggie sover på systers terass

Jag hann faktiskt vila en stund jag med. Eller sova rättare sagt. Jag somnade i solen men det var inte många minuter. Men allt är bättre än inget :)

När Samuel sen kommit hem så gick vi till parken och lekte. Alldeles i närheten av där syster bor så ligger en park där det finns en inhägnad lekpark. Massa barn var där. Fredag eftermiddag är tydligen en ut i parken o lek med barnen dag här. O ja vet inte om det verkligen är så men jag tycker att barn beter sig så elakt mot varandra här. De knuffas o slåss. Skulle inte vilja släppa Edith ensam i parken för ens några minuter. 

När vi var vid lekplatsen så hörde vi glassbilen. O när det är 25 grader ute så kunde vi inte motstå att gå dit o köpa glass. Eller rättare sagt pappa köpte glass till oss alla. 


Dum som jag var så bjöd jag Maggie på citronsorbet. Jag fick nästan inget. Hon smaskade i sig det glatt. 


Nästan så hon blev lite besatt av glassen



Innovativt av henne att stoppa in fingret i struten så det blev lättare att hålla o äta 


Medan syster o Samuel gick o handlade libanesisk hämtmat så passade vi Oscar i parken. Han o Edith plockade blommor till mej o far. 

Hemma sen åt vi mat på terassen o nu har vi tittat på amigo med barnen. 


Att Maggie börjat krypa är ju mysigt men det är ju lite jobbigare för jag kan ju inte lämna henne ensam då hinner hon hitta på massa tok. Här försökte hon klappa på Elsa i ansiktet, inte uppskattat! 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0