Bryssel dag 5

Eftersom brysselborna fortfarande har allt stängt på söndagar så har vi gjort ingenting idag. Inte för att allt handlar om att konsumera saker. Jag hade gärna gjort lite utflykter tex åkt till de blå skogarna men vi får inte i närheten plats i systers bil. Och att åka kommunalt med alla barn blir det mer stress än kul. Och promenera allt för långt med extra vagnen som skranglar på kullerstenen lockade inte. Så idag har vi varit i parken och lekt.


Lek i sanden, Maggie letar efter saker att stoppa i munnen.



Edith gräver i sanden som är så fin och torr att det inte går att göra ngt med. Så hon tröttnade fort.

Barnen var i parken förmiddag och eftermiddag. Jag var där förmiddag för på eftermiddagen var jag och syster till brico (byggvaruhandel, enda affären öppen idag typ) och skulle handla material för att göra en anslagstavla till Oscars rum men det fanns inte de grejerna vi ville ha. Så vi gick tomhänta hem eller nästan iaf. Syster handlade två krukor o en metallsåg. 

Att göra så lite på en dag var länge sen. Jag är van att göra många saker varje dag. Så jag får lite små ångest av att göra ingenting. Jag måste njuta mer av att ha mkt att göra för det är ju det jag gillar. Att göra minsta möjliga är inte för mej! Att andra vill ha det så är bra för dem inte för mej. Påmin mej när jag tycker jag har mkt att göra :) 

Nu tittar vi på Alfons Åberg. Jag o Edith.  Maggie sover. Vi ska snart sova med. Jag är grymt trött efter en jobbig natt med Margit. 


Så här har jag blivit väckt två nätter i rad. Eftersom hon kryper bra nu så har hon krypt på mig och klättrat upp på mig på natten. O när jag tittat upp har hon gett mej det där flinet. Även om jag är jätte trött så kan man ju inte bli arg på Lillfisen skrattandes rakt i ansiktet. 






Kommentarer
Postat av: Madde

Va kul att du bloggat så mycket!! Läste inte förns nu dock. Härliga bilder! Skönt att ni kommer hem nu tycker jag och Cornelia! Kram

2014-04-28 @ 08:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0