Bästa BVC sköterskan

Jag är så glad för vår vårdcentral. Vi tillhör egentligen ops VC men har gjort ett aktivt val att tillhöra skebäcks vårdcentral istället. Eller snarare jag blev inskriven där när jag flyttade hit och väntade Ludde. Men när Edith sen föddes så blev hon tilldelad op istället. De sa att gränsen gick med ån. Vilket skulle göra att vi hade någon kilometer till VC till skillnad från nu då vi har typ 200 m dit. Så vi gjorde då ett aktivt val för hela familjen så vi tillhör skebäcks VC istället. 

Nu är ju säkert op lika bra men jag måste säga att skebäcks VC är riktigt bra. Speciellt på mvc och bvc. Anita som vi har på BVC är så omtänksam och snäll. När jag var där sist med Margit på fem månaders kollen (hon vägde då 7,2 kg och var 67 cm lång) så glömde jag min lapp om sex månaders läkarbesöket i väntrummet. Jag satt kvar där efteråt och ammade Margit och prata med en trevlig tjej som var hos Astrid med sin dotter som var en dag äldre än Maggie. Så när jag skulle gå så glömde jag helt bort lappen jag lämnat på bordet. Men här om dagen dök den upp i brevlådan. 
Anita måste ha sett den eller att ngn gett henne den så hon postade den till mej :) så snällt.

Sen kan jag (vilket borde vara självklart egentligen) maila till Anita om det är ngt jag undrar över. typ Ludde hade några utslag som jag inte visste vad det var. Då tog jag en bild med mobilen och mailade den till henne. Hon ringde upp mej och jag fick svar. 

Så om ni ska välja VC i Örebro så kan jag rekommendera skebäck!

(Kanske kan få betalt för reklam? ;-) ) 


Mina två fantastiska flickor!





Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

Dom är guld även för oss som går till "vanlig" doktor! Må va skriven i Hbg men kommer aldrig byta till deras vårdcentral från Skebäck!..

Duktig flicka å blogga igen ;)

2014-02-01 @ 17:25:21
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0