Familjen förkyld

vi har tack och lov varit förskonade från sjukdomar denna höst/vinter men nu när vabruari börjat så åkte vi alla på en förkylning. Ludde och Edith har en variant med hosta. Jag o Maggie har en annan variant med rinnande kranar. Hon är dock pigg och glad, jag har huvudvärk och känner mej som om jag har bomull i hela huvudet. Jag känner mej som han i reklamen som snörvlar vid busshållsplatsen och sen åker taxi och hela bilen är full med snytpapper. Alltså inte pigg och glad :-( Jag var på Apoteket igår kväll och köpte sådan nässpray men vår säng ser ändå ut som taxibilen, hoppas det är ngt snabbt övergående. 

Det här med att vara mamma och sjuk är lite svårt för det går ju inte att bädda ner sig och sova när man vill, läsa bok och tycka lite synd om sig själv utan andras behov går före hela tiden. Speciellt när jag har en bebis som ska ammas. Men även de andra två. Mannen är på jobbet så det är bara att ta hand om alla tre. Då är det på ett sätt skönt att alla är lite kassa. Energin är inte på topp hos nån av oss. Så om de inte vore förkylda så skulle det varit svårt att motivera sig med att det är okej att de får vara inne hela dagen o titta på film men nu som sagt är det bra om de tar det lugnt.

Ludde blev lite arg på mej imorse när jag sa att han inte fick leka idag. Det var lite dumt formulerat av mig så jag förstår honom. Jag fick förklara mej att jag menade att han inte fick springa runt och leka utan han var tvungen att leka mera stillsamt för hans hosta inte skulle bli värre. Han förstod nog inte riktigt sambandet mellan hosta och spring o lek men jag tror ändå att han kommer ta det lugnt. Hoppas iaf :-)

Nu tittar de på toy story och jag o Maggie ska vila en stund, håller tummarna att hon sommar för jag är så tröööött! 


Så här känner sig hela familjen idag (eller kanske inte mannen) 

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh nej! Krya på er! Och vet du vad det värsta är!? Nässugsfiltren är slut från leverantören och kommer tidigast nästa vecka. Paniken!

Svar: Oh no. Tur att jag köpt på mej ;-)
Anna

2014-02-07 @ 09:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0