Lilltjejen blir stor

Nu har det snart gått ett halvår sen Margit föddes. Det är helt galet vad tiden går fort. Kan inte tänka mej en tid utan henne men kan ändå inte förstå att det redan går ett halvår sen jag gick hem med henne i vagnen från förlossningen. Hur vi alla var så förtrollade av hennes lilla (stora) kalufs och hur lik hon var mej när jag var bebis. Och nu har det gått sex månader.  Förstå sex hela månader! Hon har nu förgyllt vårt liv i sex månader och förpestat mitt i nio månader så honligger  fortfarande på minus ;-) 

Jag mådde ju verkligen så kasst under graviditeten. Kan knappt förstå idag hur dåligt jag mådde i början. Jag kunde inte komma upp ur sängen för att jag mådde så illa. Men jag blev ju ändå mkt bättre kring v.16 ungefär. Även om andra komplikationer tillkom. Men det Finns ju självklart de som har det/har haft det mkt värre under sina graviditeter, men för mej kom det lite som en chock eftersom jag mådde så bra med både Ludde och Edith (Edith var jag illamående de första 12 veckorna men hanterbart med åksjuketabletter). Jag trodde det Skulle bli likadant med graviditet nr 3. 


Liten sovande tjej inte ens en månad gammal. Håret ser ju kort ut om man jämför med hur långt det är idag. 



Idag kan hon ju ha som sin mor en fläta i luggen. 

Idag upptäcktet jag att lilla tjejen har fått sin första tand. Hon har dock inte visat ngt på att hon mått dåligt över det mer än att hon har varit kass i magen i tre dagar. Vilket jag trodde berodde på att hon fått vanlig havregrynsgröt, tänkte att hon kanske är känslig för fibrer eller fullkorn såsom Ludde var när han var liten men icke det var tanden som spökade. 


Så här har hon tillfredställt sin kliande tand, bitit på slickepotten!

Idag beställde jag en bok som jag funderat på att köpa ett tag. Jag trodde inte jag skulle köpa en bok om uppfostran men jag har läst en tjejs blogg ganska länge och gillat hennes tankesätt. Hon, Petra, har skrivt en bok som heter med känsla för barns självkänsla. Jag tror den är riktigt bra och ger en en tankeställare över hur man behandlar/tilltalar sina och andras barn. Nu ska jag bli världens bästa mamma :) 
Ska recensera den för er sen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0