Tisdagslunch med tjejerna

Idag sågs jag med tjejerna i vanlig ordning. Vi var dock två mammor kort. Båda var i storstan eller kanske inte :). en i NY den andra i Huskvarna, det sistnämnda kanske inte kan klassas som storstan? 
Vi andra möttes iaf upp i Stadsparken och spankulerade lite där innan vi skickade semlogram till varandra. Det var Emma som hade koll på hur vi kunde få varsin gratis semla om vi skickade semlogram via Facebook. Sagt och gjort. Vi gick till hälls för att hämta varsin semla men vårt dåliga samvete över att få gratis fika gjorde att vi köpte med lunch därifrån. Något måste de ju tjäna på oss. 

Vi planerade att ta vägen förbi polisstation för att hämta ut Maggies pass (som blev klart i november ngn gång) men det började lukta suspekt ur Margits overall. Så vi gick raka vägen hem till mig. Ingen olycka hade det blivit men det tog nog inte mer än 20 min efter att vi kommit hem som damen fixade en blöja som var lika tung som hon själv. 


Tre barn saknas på bilden. Louie sover, Theo och Ingrid leker på golvet.

Under våra luncher så diskuterar vi barnen, gnäller över våra män så där alldeles lagom ;-), pratar värdsliga ting och självklart feminism och sexism! Det blir en hel del skratt men tyvärr inte så mkt diskussioner vi är nog alla ganska lika i hur vi ser på världen och vill att det ska vara. Ngn som känner sig intresserad att joina för att liva upp diskutionerna lite? Ngn sexistisk mansgris kanske? Alla är välkomna! 

Jag är så glad över dessa luncher. En av veckans höjdpunkter! Tack tjejer! 


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag joinar gärna :)

2014-02-05 @ 12:18:23
URL: http://frknilssonsbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0