Barnvagnsbio

Idag har jag och Margit varit på bio med Madde o Cornelia + vän och bebis till Madde. Vi såg hundraåringen. Den var okej inte mkt mer. Boken är ju betydligt bättre. 

Jag och Margit kom i sista sekund till bion. Det tog lite längre tid imorse än tänkt. Vi sov i Hallsberg natten till idag så vi åkte därifrån och väglaget var ju inte det bästa. Sen kom vi lagom till föris när de skulle gå ut och tyvärr så skulle både Ludde och Edith ut så jag fick klä på dem innan jag åkte därifrån och det tar ju sådan tid när overall och allt ska på. Stressad som tusan åkte jag mot bion klockan var redan 9.50 då och bion började 10.00. Jag hade dock sådan tur att jag fick tag i en parkering utanför :) så jag hann precis handla biljett och en Cola innan bion började! 

Under bion så gick det bättre än väntat. Maggie sov och ammade. Jag bytte även om på henne i salongen för vi hann inte byta om från pyjamasen på morgonen innan vi åkte från mor o far till förskolan. 

Det är ju bra att barnvagnsbio finns men jag tror att man helst inte ska ha barn som är över 6-7 månader med sig om man vill se filmen (vilket man borde om man går på bio!) för de som hade äldre barn med fick mest jaga runt på sina barn och de skrek en hel del och verkade uttråkade. 

Barnvagnsbio innebär att man får ha med sig bebis och vagn. Det är lite lägre ljud, ljusare i salongen och det är en paus mitt i filmen samt att det är textat. Det går varannan onsdag här i Örebro. Om det kommer ngn mer bra film ska jag nog försöka gå igen.


Glada bebisar på golvet inne i biosalongen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0