En natt med tre barn

I natt var jag ensam med barnen. Mannen har sovit borta i två nätter nu. Edith ville sova i sin gamla spjälsäng som står bredvid vår säng. Där sover ju egentligen Margit nu men eftersom Edith håller på att sluta med nattblöja så var det ganska bra att hon ville sova där för då är det lättare att lyfta upp henne till toaletten speciellt när jag är ensam. Så denna natt har jag burit Edith tre gånger till toaletten, hjälpt Ludde för han har blödigt näsblod (ngn som har ngt bra tips, han börjar ofta blöda näsblod på natten när han är på förskolan på dagarna, han sover fortfarande bra, lägger sig i tid osv men vad kan det bero på? Det forsar ur näsan på honom och jag blir lite orolig för han!) sen har jag självklart ammat lilla tjejen men ändå har vi haft en mysig natt. För det är ju underbart att krypa ner mellan sina barn och höra deras snusningar när jag ska sova. 
De är fantastiska! 

Där emellan låg jag och njöt av mina små älsklingar (sänggaveln är inte klar än, tänk att persiennsnöre är så svårt att komma ihåg att handla)


 De är ganska lika när de sover :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fråga Göran eller Inger angående näsblödningen. Göran hade massor sa Inger och fick t.o.m bränna någon gång.
Våra är också näsblödare. Rasmus blödde näsblod ofta och mycket till han var runt 5-6 år, då blev det bättre. Sebastian blöder flera gånger per vecka, men ibland lite och ibland mycket.
Kärlen vidgar sig när man är lugn vilket kanske är anledningen till att han blöder på natten? Kanske är i farten hela dagen och slappnar sedan av helt.
Kram!

2014-01-16 @ 17:49:58
Postat av: Elli Eriksson

Vilka sötisar!
Blödde inte du oxå en massa näsblod när vi va små? Har för mig det..

2014-01-16 @ 18:40:35
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Elli Eriksson

Hey vart har du tagit vägen?? Din blogg är ju min favorit!!!

Svar: Hehe tack. Detsamma! Nu så har jag börjat igen :)
Anna

2014-01-29 @ 19:40:14
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0