Bröllopsdag med sammanbrott

Idag är det tre år sedan jag blev fru Lunander. Känns som igår samtidigt som det känns så länge sedan. Jag o mannen hade planerat att gå ut o käka ikväll men eftersom Ludde och Edith vill sov hos mormor o morfar på fredag så bestämde vi att vi går ut på fredag istället. Vi har bokat bord på drängen. Det ser jag fram emot. 

Denna kväll spenderades, istället för middag ute på restaurang, hemma där jag fick ett sammanbrott. Jag känner hur allt jag gör om dagarna är o städa, tvätta, sortera, plocka och städa igen, om jag inte är med ngn av tjejerna förståss. Nu kanske det inte är så konstigt när vi bor sju personer + en hårig hund i detta hus att det blir stökigt fort. Så är det ngt min familj kan få världsrekord i så är det att stöka till fort. Kan man få världsrekord i det? 
Hur håller ni iordning hemma?? 

För ngn vecka sen så sorterade och gjort jag i ordning hallen från de sjuhundra skorna och femtioelva jackorna, alla vantar som tycks blivit singlar över vinter samt mössorna har jag lämnat till en annan rengnig dag, men där är alla jackor o skor redan tillbaka. Jag har sorterat och fixat med barnens leksaker förra lördagen men även där har det stökats om. 
Klädkammaren städade jag och gjorde fin denna lördagen där inne står det redan massa kassar överallt.
Så mitt nervösa sammanbrott känns befogat idag när jag städade kylarna och blev ond över de åtta öppnade syltburkarna, de två halvtomma ketchupflaskorna, och allt annat skit som hamnat där. 
Jag menar inte ngnstans att jag är oskyldig till stöket men jag är inte ensam om att stöka till!!! 

Så vi städade köket ikväll. Sorterade alla skåp! Så skönt att få ordning. 


Idag var jag o Maggie till Marieberg o mötte upp med Cornelia o Madde oxå så det var inte bara städ o sammanbrott. Vi följde med dem hem på en kaffe efteråt. Maggie o Cornelia ville ha samma leksak, giraffen Sofie. Det slutade med att Margit rev Cornelia i ansiktet så blodet rann. Inte bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0