Katastrofen är ett faktum.

Att baka bröd, steka bacon i en panna, lök i andra, ha alla tre små hemma, en av dem jätte trött men vägra att sova, ta hand om gäster som vill betala och låna strykjärn o samtidigt komma på att -nej det var nog idag Edith skulle på ögonundersökning. 
Det kan bara sluta i katastrof. Medan jag försökte få tag i BVC kl var 9.20 så det gick inte, så jag mailade istället men var tvungen att leta på mailadressen, logga in på mailen via mobilen. Då brändes löken, Ludde smög upp och spelade Xbox fast han inte fick, maggie grinade järnet, jag kunde inte hitta strykjärnet åt gästen (fanns ingenstans i Klädkammaren). Missade tiden till Edith. Det var imorse kl 9 :-( jaja. 

Men nu så. Sitter jag här levandes med två fina pajer, en köttfärs med bacon och champinjoner o feta och en med broccoli, tomater, ost och bacon, . En cannelloni gratäng med chevre och valnötter. 




Två fina limpor som snart jäst klart.


 Tre mätta barn på spagettin och köttfärssåsen som slängdes ihop i kaoset. En barnfamilj incheckade, de australiensiska gästerna är nöjda och kan gå på klassträffen välstrukna. Bara en som fortfarande är arg för hon inte sovit o det är lilla Maggie.


Så här ser hon dock inte ut nu utan snarare så här:


Tjurig mademoiselle! 

Nu ska hon sova. Sen blir det kaffe med Madde! Ska bara städa ordning först ;-)

Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

OMG att du överlever. Känner hur hjärtattacken kommer smygandes bara av å läsa detta!

2014-05-09 @ 18:51:11
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0