Välkommen sköna maj

Igår skulle vi på barnteater, jag, Margit, syster, Elsa, Madde o Cornelia. Vi sågs först på gröna grodan för lunch. Då joinade även min man, Daniel o Julie, Emma o Louie. Det gjorde att Maggie inte kunde somna utan var med glad o grejade så när vi skyndade oss till nya teatern så tvärslocknade hon. O bredvid henne i vagnen så slocknade Elsa. Så jag o syster tog en promenad istället, det skulle känts lite märkligt o gå på en bebisteater utan ett barn vaket. Men Madde sa att det var riktigt bra så kommer det en till teater så ska vi testa o gå igen. O då ska jag planera Maggies sömn efter teatern.
 Nu hann vi även med att handla valborgsmiddag under tiden de två små sov.

Det blev en skaldjurssalllad till förrätt, lax o dillslungad färskpotatis till varmrätt och rabarberkompott, färska jordgubbar med glass till efterrätt. Mums! 

Till middag fick vi trevligt sällskap av Daniel, Sara o Julie o Syster o Elsa.
Jag o Maria o de två små tjejerna var inte till stora holmen o tittade på brasan. Vi åkte o grattade Johannes som fyllde 30 år istället. Men de övriga tog sig iväg i regnet o välkomnade maj. 


Såg att Maggie hade spår av choklad på tröjan o runt munnen när jag satte henne i matstolen. Tror hon hittade en smarties på golvet. Det jobbiga med att hon börjar krypa, måste hålla golvet helt rent! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0